Thursday, December 31, 2009

le TOP 10 of '09

ah, ce a fost. dar ce an a fost totusi. of of, cate amintiri, cate momente, cate filme. cate filme proaste. e gen prima oara cand fac un top dasta, dar simt nevoia sa-l fac, pentru ca in lumea asta crunt de competitiva a blogerilor tristi care o sug pe opinii irelevante, si care se cred buni de ceva, daca n-ai un top 10, atunci nu ai legitimitate. Asa ca am scos un super top care nu prea are legatura cu ce s-a lansat exclusiv in romania, ci mai degraba cu chestii care s-au lansat in LUMEEEEeeeeee...


Let the countdown Begin!!!


6. The Boat That Rocked - pentru ca e cea mai buna si cinstita comedie a anului, si pentru ca anii '60 merita, si pentru personaje, mai putin kktul ala nou venit pe barca pe care-l urasc cu toata fiinta mea. the john everyman character.


5. Inglorious Basterds - n-am fost prea dragut cu el, dar e totusi un film bun, si da pe dinafara de cinema(zitate). nu este the movie to end all movies, but it sure is a fuckin good ride.


4. Bad Lieutenant: Port of Call New Orleans - ok, un alt film cu care nu am fost deosebit de dragut, dar cu trecerea timpului, se resimte de fapt cat de BUN si cat de COIOS e acest film. si ca personaju lui cage e cam unu dintre cele mai interesante si reale personaje din cinemaul recent. este ceea ce am putea numi, un personaj realmente COMPLEX (oricat de mult m-ar indurera sa folosesc aceasta sintagma poponariceasca). cu 10 clase peste alte filme care au tupeul sa se numeasca "character studies". This is one hell of a fucking movie.


3. The Chaser - asta e filmu care mi-a dovedit cat de smecheri pot fi koreneii, si ce filme incredibile pot sa faca. cum pot lua hollywood-ul de coaie, sa le stranga bine bine, si sa faca ceva care sa te lase masca, folosind o reteta americana insuficienta, si completand cu inca o ora jumate de dementa koreana. ca filmeaza incredibil si ca filmu te rupe in doua cum rareori mi s-a intamplat sa vad e un bonus. medalie de bronz!!


2. In the Loop - ok, de fapt cam asta e cea mai buna comedie a anului, desi eu n-o cataloghez ca fiind comedie. de fapt asta e filmu care ne arata cat de fututi suntem, si ca in esenta, n-avem nici o sansa. o satira politica mai cinica, mai nasoala si mai reala decat asta nu am vazut. si asta e de fapt cu adevarat nasol, cat de apropae de adevar sunt aceste chestii. ca te uiti la starship troopers si in the loop si asa mai departe, si dupaia cand te uiti la Fahrenheit 9/11, vezi ca 'oh shit', suntem mai aproape de aceste filme decat ti-ai putea imagina. and we shall all die in horrible wars.


And the winner is (drumroll please)...


1. Moon - let me just say it was a very close fucking race intre Moon si The Loop, si era cat peaci sa iasa Loop pe primu loc. dar dupaia m-am gandit mai bine, si oricat de bun ar fi loop, i just love this movie more. sf PUR, sf bun, un film cacator pe care muream sa-l vad de la primul trailer, eram 'oh shit, this is gonna be good'. si spre deosebire de district 9, it did not disappoint. mai mult nu am de spus, see the movie. chiar este cel mai bun film al anului (din ce-am vazut) si chiar este cel putin borderline capodopera.




cateva clarificari:

am 6 locuri in loc de 10 pentru ca restul filmelor, desi unele bune, nu meritau un loc in top 10, si nu le-am pus de umplutura. am lasat efectiv ce ar fi meritat sa intre intr-un top, numele cele mai bune 10 filme in ordine.

filme care ar spune unii ca meritau dar le-am omis: District 9, The Hurt Locker, Avatar, si multe altele care cica erau bune, but come on, seriously? they sucked. RocknRolla desi ok, nu mi s-a parut de top, iar watchmen nu mi-a placut. star trek si restu sunt de asemenea ok, dar intr-un top 10?!? wtf?!? cat de slab a fost anu asta, really? alte filme omise probabil nu le-am vazut inca, cum ar fi cele care tot figureaza in topul criticilor americani.

filme pe care am de gand sa le vad care au o sansa sa intre in top: JCVD, Drag me to Hell, Up, The Box. daca e vreunu care sa merite, am sa refac topul.

but for now, these are my movies for '09.

3 comments:

  1. cred ca si Brothers merita un loc pe lista

    ReplyDelete
  2. da, acest top va fi revizuit pe masura ce vad filmele la care nu am avut acces sau pe care pur si simplu nu le-am vazut

    ReplyDelete