Monday, December 28, 2009

movies #26: catching up (part 1)

dupa o lunga absenta in care zvonurile despre moarte mea au fost mult exagerate si celebrate, revin. desi a trecut o gramada de timp de cand am recenzitat filme, nu au fost foarte multe. am fost ocupat cu si altele, printre care am si participat la actul de creare a cinemaului. i witnessed the birth of a retarded child, cinematographically speaking, but it's still the miracle of birth. OArecum... oricum, a venit momentul sa recuperam, si voi incepe cu ce am vazut recent, apoi voi completa cu filme vazute cu mult timp in urma. MUuuult...

asa deci:

Bad liutenant - primul film din post, dar ultimul despre care scriu. i'm exausted. si l-am si vazut in urma cu doua/trei luni. asa ca voi fi succint. Herzog este unul dintre cei mai interesanti oameni din cinema-ul contemporan, love him or hate him, nu poti nega asta. Asa ca filmele lui sunt de asemenea cel putin interesante. Bad lt. este interesant, foarte greoi, fara PIC de candoare, si cu multe kile de 'naspa'. nu exista bine vs. tau, nici good cop, bad cop, si nu exista karma. lumea, in viziunea lui herzog, este un loc condus de haos (impropriu spus condus), si totul este o aruncare de zar, so you'd better get used to it. Ah, si este cam singurul rol a lui nick cage pe care l-am suportat/apreciat.

Southland Tales - exista doua tipuri de oameni. Cei care inchid/ies de la southland tales dupa jumatate de ora, pentru ca nu inteleg nimic, si cei cara raman pana la capat si ies tot neintelegand mai nimic, dar cu sentimentu ca au vazut ceva epic. Eu am stat pana la capat (de doua ori).

Vengeance - Jonnie to se intoarce la noi, dupa o perioada de ceea ce par a fi comedii romantice. we missed you. si s-a intors cu ceva ce parea pizda. Un fel de nou Exiled, pe care-l iubesc. but i'm heartbroken... simply heartbroken. To a facut un film slab. he missed. not the best of stories, nu ca era chiar o problema. dar de data asta nu-i iese cum i-a iesit in exiled. scenele de actiune sunt cam confuze. actiunea e cu totu cam artsy. IN toata poezia filmului, to il scapa din zgarda si ramane un... film cam neinteresant. toate chestia cu onoarea, prietenie, coduri si asa mai departe, meh, nu le-am simtit. un rateu. Slava domnului ca avem Exiled.

500 Days of Summer - mi-e foarte greu sa scriu despre acest film, si foarte schizofrenist. pe de o parte, levitt is uber cool, deschanel este o zeita in ascundere, si vreau ca acest film sa fie the SHIT, daca tot sunt amandoi in el. e o comedioara despre relatii, despre dragoste, despre despre. si mi-a placut filmul, intr-o oarecare masura. dar nu e chiar masura aia care sa ma faca sa fiu dat pe spate. asa cum asteptam, asa cum trebuia. problema cred ca vine din doua chestii: asteptarile mele mari si PG-13-ele. Adica filmu asta ramane intr-o lume unde mama, tata, fata, copilu si cainele familiei merg la cinema si se uita la 500 days of summer, ca e dragut, si inofensiv, si totusi cinic. Dar, cum am auzit undeva, e de fapt un 2hour pun, un feel good movie. Ce lipseste filmului asta ca sa fie cu adevarat memorabil sunt (si ne vom plictisi de acest cuvant pe parcursul postului) niste COAE. niste coae care nu pot exista la nivel de pg13. daca aia e tarfa, pai tarfa frate, daca e cu suturi in burta, pai hai sa nu chicotim si sa ne ascudem. Filmu asta trebuia sa fie de asa natura incat daca mergea la el un baiat de 16 ani, si o fata de 13, el ajungea un frustrat sexual misogin, si ea ajungea o curva trista (poate exagerez un pic). si poate ca sunt dur, poate c-o sa-l revad si o sa-mi schimb parerea, dar filmu ramane, spre marea mea dezamagire, o jucarie. un desen animat.

Ong Bak 2 - trebuie lamurite cateva aspecte. Acesta NU e o urmare la filmu pe elefantu pe care nu l-am vazut, e un PREQUEL (desi are numarul 2) la filmu cu statuia, pe care nu l-am vazut. Dar de asemenea am inteles ca nu are de fapt nici o legatura cu ong bak 1, si ca ong bak 3 o sa faca legatura dintre 1 si 2. Si de asemenea, am inteles ca primul ong bak este mult mai bun si mai amuzant. Iar acestea fiind spuse, filmu asta contine o groaza de batai, si tony jaa rupe muia la mai toti. dar se danseaza cam mult, povestea este complet neinteligibila (oarecum), si, na, nu se rupe muia ASA de frumos pe cat ar fi fost cazu. D-asta ziceam mai sus de filmu cu elefantu care e mai wow-ish, si in special de ONG BAK, which i have on good authority ca este pizda la puterea a 3-a. adica, go watch ong bak.

Weekend cu mama - trebuie sa precizez, ca nu am scris in ordine despre aceste filme, si ca weekend cu mama e al 8-lea film despre care scriu in cadrul acestui post. iar pe acest considerent, realizez cat de mic si neimportant si prost e. Adica, prost prost, fragmentat, scris, dialogat, neinteresant, uninvolving. inca un film care habar n-are cum sa abordeze liceeni si tinerii/adolescenti. si nu merita atentie, de nici un fel, nici in scris. andi vasluian e surprinzator de ok in rolu bossului malefic.

Law Abbiding Citizen - vazut la cinema, pe considerente practice, era la cinemapro, era ieftin, era miercurea portocalie. IN spatele acestui film de actiune in esenta retard, se ascund niste chestii destul de coioase, si in mana unui regizor proportional de coios si inteligent ar fi putut iesi ceva nu neaparat bun, dar interesant. Un nebun vrea sa arunce in aer sistemu in ceva ce arata ca o corcitura dintre 12 angry men si saw (plus un pic de V for vendenta, ca na, explodeaza chestii), dar intra in niste chestii de reteta, eroul negru salveaza totusi ziua, si niciodata nu vine big bangul promis, si explicatiile sunt nesurprinzatoare, ba chiar nenecesare. ca sa nu mai zic de dialogurile jenante, nesubtile, de parca noi spectatorii am fi retarzi. well... Una din problemele mele la nivelul filmului care exista, nu care ar fi putut fi, este una legata de scopul ideologic a lui butler. el vrea sa invatam niste lectii importante: NU negocia cu teroristi, nu mai face invoieli, justitia e alb si negru, bla bla bla, cand omori nu exista circumstante atenuante. Ceea ce el face pe parcursul filmului este sa tot caute 'intelegeri' si compromisuri ca un fel de test pervers, pana cand jamie fucks isi va invata lectia si va deveni un avocat mai bun, sau ceva. Dar in momentul in care butler amentita ca daca nu este ELIBERAT (dupa vreo 4 omucideri nasoale) va arunca in aer chestii si jamie fox NU il elibereaza (adica nu face INCA o invoiala cu el teroristo), butler ARUNCA in aer chestii. Pai stai putin fa, futu-te-n gura, cand ei cedeaza la cererile tale si iti dau pat comod si friptura tu omori oameni (desi daca ar fi fost baieti de treaba si ti-ar fi adus la timp mancarea nu omorai), iar atuncia cand NU iti dau ce vrei, tu arunci in aer oameni. Eu nu inteleg ce mare lectie incerci sa inveti tu pe jamie. Mai bine doar arunca in aer chestii decat sa-i conferim si aceasta latura didactica incoerenta si stupida. atunci ar fi fost interesant sa vedem avocatul muist cum lupta impotriva unui nebun care are ca unic scop explodatu primarului si a tuturor membrilor baroului de avocatura. atunci era ceva. Oricum, un film prost, dar cu potential.


the invention of lying - ricky gervais are un stil scenaristic, regizoral si actoriesc, anume o insignifiante desavarsita. FIlmu asta impreuna cu GHost Town iau niste idei mari si extravagante si dupaia le transforma in cele mai mici si cuminti filme pe care le-am vazut vreodata. Un "meH' chintesential. adica, serios, CUI pasa de filmele astea? nimeni nu le va tine minte, nimeni nu le va iubi, nimeni nu le va cita, sunt pur si simplu acolo, either way, we don't care. Ce ne invata filmu asta este ca, odata cu inventia minciunii, au luat nastere religia, fictiunea si frauda bancara. Iar nu numai ca oamenii nu stiu sa minta, au un soi de pornirea compulsiva de a spune TOT ce le trece prin cap. Deci e o luma in care oamenii nu mint, si gandesc numai cu voce tare. De asemenea, lipsa de minciuna ii face pe acestia oameni sa para cu TOTII retardati. deci avem de fapt idiocarcy, toti cred ce le spune gervais. si jennifer garner arata ca o maimutica. sunt cateva glume bune. si cam atat. acest film nu conteaza. vom muri cu totii. Multumesc gervais ca mi-ai adus aminte de efemeritatea omului si de faptul ca ne asteapta un vid mare si naspa, fara conace.


THE mist - am plecat la drum stiind foarte putin despre acest film, anume nu stiam ca e dupa un roman de stephen KING. Ma amuza gandul ca la scoala cand strigau catalogu el era gen King Steven, si proabibil ca cara un sceptru dupa el cu care isi batea colegii... The mist este foarte dubios, foarte coios, foarte socialmente futere in gura, foarte bine scris. trecem peste fadeouturile cam stangace si peste dialogul care suna un pic prea natural (eram foarte bulversat la inceput ca nu stiam ce e in neregula cu dialogu, suna altfel, foarte superflous, foarte incarcat, dar de fapt era pur si simplu bine scris, in registrul provincial, pentru ca oamenii vorbesc ca niste retardati). Vine o ceata in care se afla mosntri bulangii. moment in care thomas jane se supara in incepe sa punishuiasca chestii, tentacule, tarani cu sepci, muste si petrodactili. Thomas jane este foarte hardcore. DUpaia toti o iau razna de la o supradoza de dumnezeu si POC. morala: suntem niste idiotii si fara pistoale, am muri pe merit. filmu NU este un horror, este un thriller. nu manipuleaza, mai deloc, nu are cadre ieftin cu chestii sarind pe oameni si nu face abuz de muzica infricosatoare. verdictul meu: foarte FOARTE (hardcore).

Miller's crossing - nu sunt un fan coen per se. uneori o dau in absurd complet nejustificat, uneori justificat. erau inca la inceput aici si cu picioarele pe pamant. Rezulta un film mafiot cu noirism up the whazoo si style to spare. Si reuseste sa nu dea in parodie sau sa exagereze stilistic. it walks a very thin line, si niciodata nu sare calu. Muzica irlandeza de leprechauni strica enorm de fiecare data cand isi scoate la iveala capu, dar nu o face prea des. un scenariu destul de coios (deja fac abuz de acest cuvant, dar na, daca vad filme coioase, ce sa fac), mai toti sunt bulangii, cold-hearted. Finalul este cam fssss, putea fi dramatic, it could've meant something, dar a fost fssss.

The Dead Zone - inca un king. cam singurul rol principal a lui walken. Un film dubios, extrem de 80ist, facut de cronenberg, in perioada sa mai cuminte. Povestea lui king e destul de misto, un tip devin gen psychic, vede chestii, trecut, viitor, prezent, si toata chestia creste deacolo. De fapt si de drept, tot filmu e dus in spate de walken, care reuseste impotriva tuturor preconceptiilor mele despre anii 80 (pe care-i urasc) sa faca din Johnny Smith (shitty name) un personaj interesant. ergo, imi pasa de walken, si m-am uitat cu interes la ce i se intampla. un film ok, all in all, PLUS: one of the best lines in cariera lui Walken, livrata la perfectie. dar daca filmu ar fi fost facut in anii 70, sau 90, cred c-ar fi putut iesi ceva mult MULT mai tare, fara sensibilitatile si fixatiile cinemaului din 80 care cam suge gen pula.

Wolf Creek - horror australian care cica ar fi bun. Singuru lucru corect din film este faptul ca personajele retardate mor, in afara de asta e un slasher simplu, neinspirat, sau mai exact inspirat din fapte reale, intr-o oarecare masura. Din punctu meu de vedere, orice film in care vreunu din personaje are OCAZIA CLARA de a omora pe raufacator, dar NU O FACE de pizda PROASTA ce e (in cazul de fata), SI FUGE, si ala rau SE TREZESTE, si vine dupa ele, ATUNCI filmu respectiv poate sa SE DUCA-N MORTII MA-SII. Refuz sa ma uit la inca 30 de minute de film prost doar pentru ca unul din personaje este retardat inafara limitelor bunului simt. Adica, COME ON, m-am saturat de ACEASI reteta fututa-n cur, cu aceleasi personaje idioate, care fac ACELeASI greseli stupide, care intra DE FIECARE DATA in casa BANTUITA, si NICIODATA nu PLEACA DIN PADURA si NICIODATA nu TIN DRACULUI pistolu ala drept ca sa NIMEREASCA IN CAP pe australianu pizdii ma-sii, si nu se CARA-n pula mea cand aud SUNETE IN TUFIS. si sa nu mai vorbesc de aia care pleaca pe cont propriu, si apar 3 ore mai tarziu, in vreo 4 locuri diferite, bucata cu bucata. Ah, da, nici nu are ROST sa mai mentionez faptul ca nu a fost PIC de nuditate in acest film de kkt, ceea ce mi se pare inadmisibil. In special pentru ca la inceput una face baie topless, dar o vedem doar de la spate. Asta e deja bataie de joc. Bun, destul despre slashere.

Thirst - welcome to the ANTI-twilight, romeo si julieta varianta sadomasochista, koreana. dar in ce hal. adica, este exact diametral opus de tot ceea ce inseamna lumea mica, absoluta, romantica si simpla a twilightului, in care vampiru cu pizda se iubesc pana la adanci batraneti, pentru ca, na, se iubesc, ce pula mea. Ca iubirea adevarata n-are nevoie de nici un fel de justificare. adica, NICI un fel de justificare. pur si simplu SE IUBESC. si i-auite prin cate chestii naspa trec, dar toate fetele se cred bella, si toate vor o iubire imposibila, si toti baietii vor s-o futa pe bella, asa ca se duc cu ea la filmele twilight, desi nu le face nici o placere. did that make ANY sense? ma rog. nu am multe chestii de spus despre Sete, doar ca e epic, foarte inchegat, foarte "metafora" cum a spus cnub, si o completara misto la tot ce inseamna vampirisme recente, alde Let the right on in (me) si amurg si asa mai departe. Arata spectaculos, ca mai toate filmele koreene. si desigur, reconfirma faptu ca koreeni sunt cam cei mai pizda. nu l-as putea numi un film genial, sau cel putin, nu inca.

asa, am terminat. man, that was exhausting... now i can go on with my life.

No comments:

Post a Comment