Sunday, May 17, 2009

movies #17

so...



The Angels & Demons - N-am vazut codul lui the vinci, dar acum inteleg. Dupa cum se poate observa, tom hanks se uita in dreapta, unde probabil este urmatorul indiciu. Iar pentru ca se uita in dreapta, inseamna ca intetiile sale sunt nobile. Este in centrul posterului, deci e personajul principal. Iar este inconjurat de ceea ce par a fi oameni de factura religioasa, inseamna ca filmu are o tenta religioasa. Ceea ce este cu adevarat trist este ca in acest mod functioneaza si filmul, Tom hanks vede o sageata, si clar in acea directie este urmatorul indiciu. Probabil ca personajul lui e cel mai enervant om cu care poti calatori in masina, pentru ca intotdeauna va depista semnele de circulatie pe care scrie in ce directie se afla Ploiestiul, si va deduce el foarte perspicac ca in aceea directie se afla Ploiestiul. Astut din partea lui. Vazand filmul asta m-a lovit un val de nostalgie si ma simteam de parca ma uitam la Scooby-Doo, singura diferenta este ca la Scooby-Doo, indiciile si "clu"-urile erau mai de bun simt. Iar raufacatorul purta o masca. Finalul cartii este ideologic ciordit din Watchmen, pentru conaseuri. Daca mergi cu oamenii potriviti, filmul poate fi amuzant, iar mistourile post-filmice sunt infinite. Am vazut la indicii in ultimile zile de mi s-a acrit. Pana si oficialii vaticanului i-au ras in fata filmului, pe motiv ca e totalmente inofensiv. Rightfully so. Intra in categoria Alexander, where it's just begging us to make fun of it. And we comply.




Shadow of the Vampire
- Pentru cei pasionati de cinema. Si pentru cei care stiu cate ceva despre Nosferatu, primul film cu vampiri. Care trebuia de fapt sa fie Dracula, a lu stroker, dar nu aveau drepturile, asa ca au schimbat numele personajului si un pic poveste. Sneaky germans. Defoe e "delicios" ca vampirul, ma rog, actorul. Talk about method acting. Destul de amuzant pe alocuri, datorita vampirului. Desi la final devine un pic prea absurd pentru propriu bine. Nu ca premiza ar fi impamantita in realitate. Si desigur am cautat ulterior sa vad daca actorul din Nosferatu aparuse cumva misterios de nicaieri si a disparut subit dupa film, dar nu era cazu. Din pacate filmu este mai mult fictiune decat realitate. But this is high-class fun, none-the-less.




Hopscotch - Text misto (poveste), matthau in ceea ce este probabil singuru lui rol de om simpatic, sau unu din singurele. Spinoni, KGB, si niste glumite pe alocuri. Regia foarte dezlanta, foarte intinsa, ne-economicoasa. Nu cred ca omu asta a vazut vreodata un spy movie, un Charade, un How to Steal a Million, un ceva acolo, sa vada si el ce inseamna ala still, sau tempo, sau subtilitate, un film noir, niste Bond, acolo ceva, orice. Pacat de matthau. Now go watch Charade.




The Fortune Cookie - nu neaparat un poster foarte inspirat sau care sa confere informatii relevante despre film, dar celalat poster, cel de larg consum nu are NICI O legatura cu film. Billy Willder, alb negru, prima oara cand Lemmon si Matthau apar impreuna. Muzica la greu din toate registrele cinematografice existente, de la noir, la hesit/spy movies, la saxofon (cred), la tot tot tot. Poveste cu iz moral, in care mai toti sunt niste scarba imputite, inafara de Lemmon, care saracu e prea fraier ca sa se opuna, si un fotbalist negru (ca negrii erau inocenti pe vremea aia) care ajunge victima lui Lemmon, this has moral clusterfuck written all over it. Impartit pe capitole numite in mod sugestiv, iar Matthau este avocatul lipsit de scrupule, si plin de trucuri si de iepuri in jobene. De altfel, singuru lui rol premiat cu oscart. Si inteleg de ce nu i-au mai dat alte oscaruri, avand in vedere ca joaca tot timpu cam acelasi rol, anume asta. Dar tot ramane unu din actorii mei de suflet (that sounds gay). Willder is no shmuck. Poate ca e un pic mai lung filmu decat mi-as fi placut, dar that's just small potatoes (daca asta e expresia). This is pulp fiction, si nu in sensul tarantinian, ci in sensul fictiunii de factura pulp, foarte populara in anii '20-'50, epoca de aur a hollywoodului si a filmului noir. Nu e chiar film noir, are momente amuzante (in general legate de matthau), dar nu e comedie. Si cu siguranta nu e film romantic. This is a pulp movie, through and through. It's becoming clearer and clearer to me that Wilder is one of the bad motherfuckers of cinema. Desigur, toata lumea stie deja asta, but i'm starting to see that for myself. You can't believe anything you hear.
So, yes, i liked the movie.

No comments:

Post a Comment