Monday, November 19, 2007

Lasatul de fumat

Dupa cum stim cu totii dupa zeci de ani de teste seriose, nemurate campanii si acel scris enervant de pe pachete, in unele tari chiar poze, fumatul dauneaza grav sanatatii.

Asa ca, de ce fumeaza oamenii? De ce ar vrea cineva vreodata sa-si faca rau fara scop sau motiv? La alcool, e starea de euforie, la mancarea nesanatoasa, pur si simplu iti place, placere de moment, droguri... mai are rost sa continui?

Plus ca, la inceput, cand te apuci, practic te apuci de ceva ce nu-ti place. N-am auzit niciodata in viata mea de cineva care de cand a tras primul fum de tigara sa zica: "Dumnezeule, ce bunatate, am sa fumez pana fac cancer, atat de mult imi place." Tusesti, scuipi, chiar vomiti. Dezgustator, te intrebi cum poate cineva sa traga cam 15-20 de fumuri pe tigara, 20 de tigari pe pachet, cam un pachet pe zi (fumaotrul de rand). Este de neconceput.

Si totusi, anul mori milioane. Lasa tu bomba de metrou, foamete, TBC, lipsa de apa potabila, razboaie, calamitati naturale etc. Dobitocii trag in piept, si fiecare fum ii aduce un pas mai apropae de moarte, si ei stiu foarte bine acest lucru, e scris MARE pe fiecare pachet afurisit. Doar un analfabet, care n-a iesit din casa in ultimii 30 de ani, si primeste prin posta tigari n-ar detine aceste informatii elementare pentru oricine care a tras un fum vreodata in viata lor. Moarte la pachet, pe care mai dam si bani. Dar nu ca am muri brusc dupa nu stiu cati ani de fumat, probleme cu respiratia, scade rezistenta la efort fizic, mirosi ca o scrumiera infecta, dauneaza celor din jur... Sigur mai exista si alte efecte negative.

Cea mai mare dobitocie a secolului, si pun accent pe secol, razboiele si religie sunt deja veterane. Da-mi bani ca sa ne sinucidem, incetul cu incetul.

De ce? Un teribilism diluat, care s-a transformat in automatism in subconstientul maselor? O drama existentiala, in care este imprimate suferinta, considerand ca viata nu merita traita, si este modul nostru pasiv de a ne sinucide, un soi de auto-flagelare? Sau o simpla mentalitate imbecila de turma. Dracu stie, fiecare cu a ma-sii.

De un numar de luni, aporximativ cinci la numar, cred, eu nu am mai fumat. Nu am vrut sa ma las, dar o conjunctura aparte m-a pus in situatia de a renunta la fumat, un obicei ce mi-era foarte drag, in schimbul unei experiente ce nu o meritam, dar pe care o doream din tot sufletul. Cu chiu, cu vai, m-am lasat de fumat. Nu sunt un inger, cred ca un trabuc am gustat in aceste multe luni, ca deh, trabucul e altceva, ca bautul sampaniei al nunta. Sampania se bea la nunta? Ma rog.

Ce am realizat, ca fost fumator (desi, teoretic, inca nu sunt un oficial fost fumator, cam dupa un an castigi acest titlu). Depenta fizica e o lae. O simpla scuza, "nu ma pot lasa de fumat". Daca VREI sa te lasi de fumat, poti. Fizic, nu e o problema. Teoretic, toate toxinele din corp, si acel presupun elemnt fizic, sunt eliminate dupa o saptamana. Dar oamenii nu VOR sa se lase de fumat. Desigur, ca ti-ai dori sa fii o persoana sanatoasa, si sa traiesti mult si bine. Doar ca pana devii tu sanatos, pana sa ajungi sa te bucuri de acei ani in plus, parca nu merita. Mai importanta e tigara de ACUM, in ACEST moment mirific, caruia doar acea tigara lipseste, sa fii si cool, ca daca era un film, sigur SIGUR personajul tau avea o tigara in mana. I mean, you're supposed to be the shit, right? (The shit este ceva de bine).

Nu stiu cum s-a intamplat ca fix acest gest de a fuma, este unul atat de seducator, de erotic, de fermecator, cate spune despre tine ca persoana, ce imagine iti confera, s-a nimerit sa fie si un gest deosebit de nesanatos. I guess that's just God's sick sense of humor. There is no such thing a casual sex, there is no such thing as action without consequence, there is no such thing as free fun. There is always, ALWAYS, a string attached. Ha fucking ha.

Si, intrebarea care sunt sigur ca vio puneti toti in acest moment, a meritat? Momentan nu dramatic. Da, sincer, doar gandul celor din jur, a promisiunii facute, si a faptului ca daca trag un fum se duc dracului nu stiu cate luni de abstinenta ma opreste de la a ma reapuca. In continuare am momente in care ma uit la ale mele doua degete si ma gandesc, de-ar fii o tigara acolo, poate viata mea ar fii mai frumoasa. Oara chiar ar fi? Probabil ca nu. Daca viata e de cacat, nu tigara te va salva, dar un dragut placebo. Nu stiu daca ma voi reapuca... Time will tell.

Asa ca bagati in voi, pana la cancer, pana la moarte. Dar macar fa dracului ceva intre tigari. Tigara e o pauza de la viata, nu invers.

p.s. i need a fucking spellchecker

5 comments:

  1. Ai perfecta dreptate. Te poti lasa de fumat. Primul pas este sa-ti propui acest lucru. Al doilea pas este sa nu-ti cumperi tigari. Al treilea pas depinde de fiecare. In afara de faptul ca nu te mai intoxici mai apare un castig: esti foarte relaxat atunci cand nu ai bani in buzunar. Caci gandul ca trebuie sa-ti cumperi tigari este ucigator.

    ReplyDelete
  2. Nu e nene greu sa te lasi de tutun,zice lumea;eu zic ca e al dracului de greu si va injur pe toti[nefumatorii care afirma ca e floare la ureche toata treaba asta cu lastul de tutun] din tot plamanul meu negru taciune,stafidit,afumat,ciumat,etc.
    Si acum ar trebui sa urmeze o injuratura din tot sufletul!dar mai bine bag o incurajare ptr astia mai optimisti:daca tac`to[sau muma`ta si cine mai vrei tu],care fumeaza de 20 de ani a reusit sa se lase,poti sa faci si tu treaba asta!
    Sanatate!

    ReplyDelete
  3. Aceasta tema este pur si simplu fara pereche:), este foarte interesant pentru mine:P Bravo !! vreau sa mai vad in continuare discutii pe tema asta!

    ReplyDelete
  4. Salutare catre toti cititorii. Sunt fumator cu shtat vechi, mai bine de 25 de ani, acum am 46. Am multe sa-mi reprosez in viata, facute si nefacute si unul din locurile de frunte il ocupa acest lucru,fumatul. E groaznic si al naibii de greu sa te lasi dupa atata amar de timp dar, nu imposibil, eu n-am reusit dar cunosc pe cineva care a facut-o desi era atat de inrobit de ele (fuma 4 pachete de tigari pe zi si chiar 5 cateodata} Daca acest om a reusit si fara sa-l sperie ceva anume, doctori, boala, etc. ci doar pentru simplul fapt ca se simtea uzat ca o epava...

    ReplyDelete
  5. Salut . Eu am fumat de mic copil.Am incercat sa renunt la tigari dandu-mi seama ca nu este deloc benefic organismului dar nu am reusit . Ma lasam pentru maxim o saptamana si apoi reveneam iar la vechiul obicei … fumatul .Spre sfarsitul anului trecut am avut o raceala care nu mai trecea si am facut niste analize si mi-a descoperit pneumonie interstitiala iar la radiografie plamanul meu nu arata prea bine.Atunci am inteles ca trebuie neaparat sa ma las de fumat dar nu prea stiam exact cum sa fac.Un prieten mi-a recomandat un produs natural Noni de care el a auzit la Tv.M-am hotarat sa-l incerc si va pot spune ca a facut minuni in cazul meu .M-am lasat de fumat si m-am simtit si foarte bine !

    ReplyDelete