Wednesday, March 21, 2007

relevant shit

pana acum am scris chestii banale si usor redundante legate de bloguri, seminte, frustrarile mele frivole. asa ca am sa scriu ceva mai relevant si inca nu stiu ce. Probabil o opinie despre ceva mai universal, cum ar fi un film sau o muzica sau vreo chestie de importanta mondiala, dar nu stiu nimic de acest gen.
asa ca...

Ultimul film vizionat (concept imprumutat de un forum de film):
prozac nation.

christina ricci, o actrita pentru care am numai simpatie, respect si admiratie, care a jucat misto in filme misto (adams family, pumpkin, the oppsoite of sex, buffalo '66) joaca acest rol inspirat din fapte reale intr-un film real. Ea e o post-adolescenta fara tata, o mama care face din problema, nu solutie, ostracizata din viata sociala a liceului, ajuns cu bursa jurnalistica la Harvad (pompozitatea la mama ei acasa, sau cum era zicala aia...). Din pacate copilaria ei abruta a lasat rani deschise. Ajunsa la facultate e prinsa intr-un cocktail de ipocrizie, viata sociala, droguri, depresii, barbati, lou reed, rolling stone magazine, sex si in final, incapacitatea de a mai scrie, presupusa ei pasiune. Totul bine si frumos, un cocktail cu ingrediente promitatoare, dar nu. Lizzie, personajul este o tarfa auto-victimizanta (nush daca exista asa ceva in limba romana), proasta, egoista si mediocra. Si nu ca ar fi ceva rau in a fi mediocru/mediocra, dar este o mediocra cu pretentii care scrile articole pretioase si profunde despre Lou Reed pe un pachet de tigari desfasurat fiind intre timp si drogata.
Problema filmului consta fundamental in personajul lui Lizzie. Nu ca ar fi imoral sau ilegal ce face, este pur si simplu neinteresanta. Ca om, n-am cum sa fiu interesat si implicat emotional cu o tarfa (etc) neinteresanta care se pisa ca imbecila pe tot ce i se da si dupaia ajunge victima. De ce sa-mi pese? Nu-mi pasa.

Si am gresit mai devreme, este implicat cumva, vrei sa intri pe scena ca sa poti sa-i futi una lui Ricci si sa-i zici "mai sugi fa pula ca ma enervezi, mortii ma-tii de proasta pulii (etc2)" si termini discurul futandu-i inca una.

No comments:

Post a Comment